حرفه و کار | بلاگ

حرفه و کار

ساخت وبلاگ
دانلود نرم افزار انیمیشن سازی Pivot Stickfigure Animator 2.2.5

http://suherfe.blogfa.com

دانلود نرم افزار انیمیشن سازی جهت تدریس پودمان شهروند الکترونیک 2 کاروفناوری هشتم

Pivot Stickfigure Animator 2.2.5

این نرم افزار جهت آموزش و ساخت انیمیشن های ساده در پودمان شهروند الکترونیکی 2 کتاب کاروفناوری هشتم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و اکنون آن را می توانید از ادامه مطلب دانلود و استفاده نمایید.

امیدوارم مورد توجه و استفاده شما قرار بگیرد.

حجم  1 مگابایت

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 427 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:25

معرفی سایت اوقات شرعی و تقویم صد ساله

معرفی سایت

در این سایت می توانید به هر روز و تاریخ شمسی که خواستید وارد شوید و معادل هجری قمری و میلادی آن را مشاهده کنید حتی روز هفته را نیز می توانید ببینید.

همچنین سایتی است برای پیدا کردن اوقات شرعی شهرهای ایران

ورود به سایت

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 305 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:25

دانلود فونت های دست نویس فارسی Dastnevis font

دانلود فونت های طراحی و خطاطی

Dastnevis font

دانلود مجموعه بسیار ارزشمند فونتهای دست نویس فارسی

تعداد 47 فونت

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 359 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:25

زندگی نامه توماس ادیسون

زندگی نامه توماس ادیسون

زندگی نامه توماس ادیسون

توماس الوا ادیسون ۱۱ فوریه ۱۸۴۷ (میلادی - ۱۸ اکتبر ۱۹۳۱ میلادی مخترع امریکایی بود. او وسایل متعددی را طراحی یا کامل کرد که مهم‌ترین و معروفترین آنها لامپ الکتریکی است.

ادیسون در طول حیات علمی خویش توانست 2400 امتیاز اختراع را در ایالات متحدهٔ امریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان به نام خود ثبت کند که رقمی حیرت‌انگیز و باورنکردنی به نظر می‌رسد. واقعیت این است که بیشتر اختراعات وی تکمیل شدهٔ کارهای دانشمندان پیشین بودند و ادیسون کارمندان و متخصصان پرشماری در کنار خود داشت که در پیشبرد تحقیقات و به سرانجام رسانیدن نوآوری‌هایش یاریش می‌کردند. دهنی ذغالی تلفن،ماشین تکثیر، میکروفن، گرامافون، دیکتافون، کینتوسکوپ (نوعی دستگاه نمایش فیلم)، دینام موتور و لاستیک مصنوعی از جمله مواد و وسایلی هستند که بدست ادیسون و همکارانش ابداع یا اصلاح شدند.

ادیسون از اولین مخترعانی بود که توانست با موفقیت بسیاری از اختراعات خود را به تولید انبوه برساند.

دوران طفولیت و نوجوانی

توماس ادیسون در شهر میلان ایالت اوهایو متولد شد و سال‌های کودکی را در پورت‌هِرون میشیگان بسر برد.«آل» بیش از یک سال نتوانست به مدرسه برود و دوران نوجوانی را با کارهایی چون فروختن ساندویچ و آب‌نبات در کنار ریل قطار و یا سبزی فروشی گذراند. او که برای فروش اجناس خود مرتباً با ترن میان پورت‌هرون و دیترویت در رفت و آمد بود، توانست از شرکت راه‌آهن نمایندگی توزیع یک روزنامهٔ دیترویتی را بدست آورد. با پس‌انداز پول حاصل از فروش روزنامه، آل توانست یک ماشین چاپ دست دوم خریداری کند. او دستگاهش را در یک واگن بارکشی نصب کرد و در سن پانزده سالگی اولین شماره‌ی‌ روزنامهٔ خود را با نام «ویکلی هرالد» منتشر ساخت. این نشریه که تمام کارهایش را ادیسون خود انجام می‌داد، نخستین و تنها روزنامه‌ای بود که در یک قطار در حال حرکت حروفچینی و چاپ می‌شد.

در سال ۱۸۶۲ م. وی اتفاقاً با تلگراف که در آن زمان وسیلهٔ نوظهوری بود آشنا شد و با وجود کم‌شنوایی چندی بعد توانست در ادارهٔ راه‌آهن به‌عنوان تلگرافچی شغلی برای خود بیابد و با تمرین زیاد یکی از چابک دست‌ترین مأموران تلگراف در امریکا شود.

ادیسون هنگامی که فقط بیست و یک سال داشت، اولین اختراع خود را که یک دستگاه الکتریکی شمارش آراء بود عرضه کرد. آن دستگاه فروش نرفت و او تصمیم گرفت که دیگر تا احتیاج و تقاضای عامه ایجاب نکند به فکر اختراع دیگری نیافتد. در همین هنگام با فردی به نام رسول آشنا شد که سر آغاز تحولات در آختراعات او بود.

در سال ۱۸۶۹ م. ادیسون که ادارهٔ راه‌آهن را ترک کرده بود، به‌عنوان سرپرست فنی به استخدام یک مؤسسهٔ صرافی بزرگ در نیویورک در آمد. در این مقام او توانست نخستین اختراع موفقش را که نوعی تلگراف چاپی بود، به نام خود ثبت کند. تلگراف ادیسون برخلاف انواع رایج که علائم مورس را به صورت صداهای کوتاه و کشیده به گوش اپراتور می‌رسانیدند، آنها را به شکل خط و نقطه بر روی نوار کاغذی چاپ می‌کرد. او حق امتیاز اختراعش را در مقابل چهل هزار دلار به مدیر صرافخانه واگذار کرد و با پول آن در شهر نیوآرک ایالت نیوجرسی یک کارگاه تحقیقاتی برای خود برپا نمود. در محل جدید او علاوه بر تکمیل لوازم جانبی تلگراف، یک سامانهٔ پیشرفتهٔ نمایشگر اطلاعات بورس را طراحی کرد که سود هنگفتی از آن حاصل آمد.

منلو پارک

ادیسون مدتها این فکر را در سرداشت که کارگاهش را به محل بازتر و بزرگ‌تری منتقل کند. با فراهم شدن سرمایهٔ کافی، سرانجام در سال ۱۸۷۶ م. در منطقهٔ «منلوپارک» نیوجرسی یک لابراتوار پژوهشی مجهز بنیاد نهاد و گروهی از افراد لایق و مستعد را به همکاری فراخواند.

تأسیس این آزمایشگاه نقطهٔ عطفی در رشته فعالیت‌های ادیسون و از بزرگ‌ترین ابتکارهای او به شمار می‌رود. آزمایشگاه منلو پارک نخستین مؤسسه‌ای بود که منحصراً با هدف تولید و تکمیل ابداعات علمی برپا شد و آن را باید نمونهٔ اولیهٔ آزمایشگاه‌های تحقیقاتی بزرگی دانست که از آن پس تمام صنایع مهم در کنار کارگاه‌های خود ایجاد کردند. در سایهٔ نظارت و سازماندهی توماس ادیسون و کار گروهی کارمندان وی صدها اختراع کوچک و بزرگ در این مؤسسه به ثمر رسیدند که البته همگی به نام ادیسون تمام شدند.

گرامافون

از قدیم الایام، داشتن وسیله‌ای که بتوان با آن صدا را ضبط کرد از آرزوهای بشر بوده است. قبل از آنکه توجه ادیسون به این مقوله جلب شود، لئون اسکوت مارتین‌ویل فرانسوی (۱۸۵۷ م.) و دیگران تحقیقاتی کرده و گام‌هایی در این راه برداشته بودند؛ اما دستگاه‌های آنها عملا ً قابل استفاده نبود زیرا تنها با یک دور گوش دادن، صدای ضبط شده از بین می‌رفت.

در سال ۱۸۷۷ م. ادیسون موفق به ساخت وسیله‌ای شد که واقعاً کار می‌کرد؛ یعنی می‌توانست صدا را ضبط و دو تا سه بار پخش کند. «ضبط صوت» ادیسون که فونوگراف (آوانگار) نام گرفته بود، ساختمانی ساده داشت: استوانه‌ای فلزی بود با یک دستهٔ گرداننده که در یک انتهای آن سوزنی همراه با یک بوق تعبیه شده بود. وقتی کسی استوانه را می‌چرخاند و درون بوق صحبت می‌کرد، بر اثر ارتعاش سوزن، روی ورقهٔ نازک حلبی ِدور استوانه خراش‌هایی می‌افتاد. برای شنیدن صدای ضبط شده نیز کافی بود سوزن را به ابتدای مسیر برگردانده و دوباره استوانه را به‌چرخش در آورند. کیفیت صدا البته بسیار پایین بود و صفحه حلبی هم پس از چند بار استفاده خراب می‌شد. با اینحال همین وسیله ابتدایی در نظر مردم بسیار شگفت‌انگیز می‌نمود و بشدت مورد استقبال قرار گرفت. روزنامه‌ها ادیسون را «جادوگر منلوپارک» لقب دادند. حتی دولت رسماً وی را به واشینگتن دعوت کرد تا اختراعش را در برابر مقامات به نمایش بگذارد. ده سال بعد (۱۸۸۷ م.) ادیسون (یا به روایتی الکساندر گراهام بل)، استوانهٔ مومی را جایگزین ورق حلبی کرد و بالاخره امیل برلینر مخترع امریکایی آلمانی‌تبار با تبدیل استوانهٔ مومی به صفحهٔ پلاستیکی، گرامافون را به شکل امروزی درآورد.

لامپ الکتریکی

سابقهٔ سیستم روشنایی الکتریکی به اواسط قرن نوزدهم می‌رسد. در سال ۱۸۵۴ م. هاینریش گوبل نخستین لامپ برق را اختراع کرد که حدود چهارصد ساعت نور می‌داد اما آن را به نام خود به ثبت نرساند. پس از وی جیمز وودوارد، ویلیام سایر، متیو ایوانز (۱۸۷۵ م.) و جوزف سووان (۱۸۷۸ م.) مدل‌های دیگر چراغ‌های ا لکتریکی را ارائه کردند.

زندگی نامه توماس ادیسون

کمی پیش از آنکه ادیسون نیز وارد این عرصهٔ جدید شود، والیس صنعتگر امریکایی نوعی چراغ برق را روانهٔ بازارکرده بود که نمونه‌ای از آن به دست ادیسون رسید (۱۸۷۸ م.). دستگاه والیس تشکیل می‌شد از چارچوبی با یک حباب و دو میلهٔ فلزی متحرک که به هر کدام تکه ذغالی متصل بود .عبور جریان برق از میله‌ها باعث می‌شد که دو قطعه ذغال بسوزند و میانشان قوس الکتریکی بسیار درخشانی به رنگ آبی پدیدار ‌شود. این چراغ الکتریکی ابتدایی بازده پایینی داشت زیرا مصرف برق آن زیاد و عمر ذغال‌هایش کم بود. با این وجود، ادیسون که به اهمیت اختراع والیس پی‌برده بود، تصمیم گرفت آن را اصلاح کند و به جای ذغال مادهٔ مناسب تری بیابد که با برق کمتر مدت درازی روشنایی بدهد و به مرور زمان نسوزد و از بین نرود.

پس از یک سال تلاش بی‌وقفه و آزمایش صدها مادهٔ گوناگون، سرانجام ادیسون و همکارانش توانستند با خالی کردن هوای داخل حباب و استفاده از نخ معمولی کربونیزه (ذغالی‌شده) لامپی بسازند که تا چهل ساعت نور بدهد. این موفقیت اولیه موجب شد تا آنها با پشتکار بیشتری به تحقیقات خود ادامه دهند و زمانیکه موفق شدند عمر متوسط چراغ برق را به پانصد ساعت برسانند، ادیسون تشخیص داد که زمان مناسب برای نمایش آن فرا رسیده است.

او از روزنامه‌نگاران و صاحبان سرمایه دعوت کرد تا در شب ۳۱ دسامبر ۱۸۷۹ م. برای دیدن اختراع جدیدش به منلوپارک بیایند. به دستور او آزمایشگاه و اطراف آن را با صدها لامپ برق آراستند بطوریکه محوطهٔ منلوپارک و جادهٔ منتهی به آن غرق در نور شده بود. ادیسون میهمانان خود را با چیزی روبرو کرده بود که برایشان سابقه نداشت. منظرهٔ لامپ‌های نورانی بازدیدکنندگان را به شدت تحت تأثیر قرار داد؛ بطوریکه وقتی ادیسون نقشهٔ خود را برای تأسیس یک کارخانهٔ بزرگ الکتریسیته در نیویورک مطرح کرد پیشنهادش با استقبال گرم سرمایه‌داران حاضر روبرو شد.

عصر الکتریسیته

در ۲۷ ژانویه ۱۸۸۰ م. ادیسون تقاضانامهٔ دریافت امتیاز اختراع «لامپ روشنایی الکتریکی» را به ادارهٔ اختراعات امریکا تسلیم کرد اما با درخواستش موافقت نشد. کارشناسان سازمان معتقد بودند که طراحی و ساخت لامپ ادیسون بر مبنای مطالعات ویلیام سایر انجام شده است؛ بنابراین تنها امتیاز اختراع رشتهٔ ذغالی شده پرمقاومت (مادهٔ تولیدکنندهٔ نور لامپ‌) به ادیسون تعلق گرفت.

در ۱۳ فوریه ۱۸۸۰ م. وی به کشف یک پدیدهٔ مهم فیزیکی نائل آمد که اکنون به اثر ادیسون معروف است.

دو سال پس از نمایش عمومی لامپ الکتریکی، (۱۸۸۲ م.) ساختمان کارخانهٔ مرکزی تولید برق موسوم به «ایستگاه پرل استر ی‍ت» به پایان رسید و در چهارم سپتامبر همان سال نخستین سیستم توزیع نیروی الکتریسیته در جهان با قدرت ۱۱۰ ولت و ۵۹ مشتری در پایین محلهٔ منهتن به دست ادیسون افتتاح گردید.

چندی بعد ادیسون کوشید تا حق امتیاز لامپ برق را در انگلستان از آن خود کند و بر رقیبش جوزف سووان – که مستقل از ادیسون موفق به اختراع لامپ حرارتی ِرشته کربنی شده‌ بود- پیروز شود اما پس از یک دعوای حقوقی بی‌حاصل، دو طرف با یکدیگر به توافق رسیدند و برای بهره‌مند شدن از منافع اختراعشان در بریتانیا شرکت «ادیسووان» را تأسیس کردند. این شرکت در سال ۱۸۹۲ م. جزئی از کمپانی بزرگ جنرال الکتریک (متعلق به ادیسون) گردید.

شیوهٔ ادیسون

همانطور که گفته شد، بیشتر اختراعات ادیسون حاصل تکمیل ایده‌های دیگران و کار دسته‌جمعی گروه بزرگی از تکنسین‌ها و کارمندانی بود که تحت نظارت او به تحقیق و آزمایش می‌پرداختند. لویس لاتیمر دستیار افریقایی-امریکایی ادیسون که در پروژهٔ چراغ الکتریکی نقش مهمی داشت، از جملهٔ این افراد است.اگر امروز کمتر نامی از کسانی مانند او به میان می‌آید، به این دلیل است که ادیسون غالبا همکاران خود را در افتخار و اعتبار اختراعاتش سهیم نمی‌کرد. با این همه شکی نیست که بدون قدرت سازماندهی و خصوصاً همت بلند ادیسون دست یافتن به این همه موفقیت ممکن نبود. نیکلا تسلا فیزیکدان بزرگ و یکی از همکاران ادیسون دربارهٔ روش او برای حل مسائل می‌نویسد: «اگر ادیسون میخواست سوزنی را در انبار کاهی پیدا کند، با پشتکارفراوان دانه به دانه رشتههای کاه را کنار میزد تا بالاخره سوزن نمایان شود. بارها با تأسف شاهد بودم که چگونه بخش اعظم وقت و انرژی او صرف یافتن یک فرمول جزئی یا انجام دادن محاسبهای کوچک میشد.» ادیسون خود نیز در این‌باره گفته‌ است: «نوآوری عبارت است از یک درصد الهام روح و نود و نه درصد عرق ریختن و تلاش کردن.»

تسلا دانشمندی شایسته و بهترین کارمند ادیسون بود. او ابتدا از طرف ادیسون مأمور شده بود تا راه‌های توسعهٔ سیستم‌های جریان مستقیم (DC) را بررسی کند اما چون پس از پایان کار ادیسون تعهدات مالی خود را زیر پا گذاشت تسلا تصمیم به ترک شرکت او گرفت. با پذیرش استعفای تسلا، ادیسون مرتکب اشتباه بزرگی شد چرا که چندی بعد تسلا با کشف جریان متناوب (AC) در برابر امپراتوری ادیسون و سیستم DC او قد علم کرد. او با حمایت جرج وستینگهاوس کارخانه‌دار معروف سامانه‌های چندفازی توزیع برق را برپایهٔ جریان AC تکامل بخشید که بسیار کارآمدتر از سیستم ادیسون بود. با وجود تبلیغات منفی جنرال الکتریک، جریان AC روز به روز رواج بیشتری یافت و سرانجام سلطه ادیسون را بر بازار صنایع الکتریکی درهم شکست.

سینما

در سال ۱۸۸۹م. یکی از کارمندان شرکت ادیسون به اسم ویلیام کندی لوری دیکسون نوعی دستگاه نمایش فیلم اختراع کرد که پنج سال بعد(۱۸۹۴م.) با نام تجاری کینه‌توسکوپ (متحرک نما) در نیویورک به معرض نمایش گذاشته شد. کینه‌توسکوپ دستگاهی بود که هرکس از سوراخ آن به درون می‌نگریست و دسته‌ای را می‌چرخاند، تصاویر متحرکی را مشاهده می‌کرد. این وسیله ابتدا به‌عنوان مکمل گرامافون و برای رونق بخشیدن به بازار آن طراحی شده بود وهدف آن بود که با افزودن امکان تماشای عکس متحرک، بر جذابیت گرامافون نزد خریداران افزوده شود.

زندگی نامه توماس ادیسون

با وجود اهمیت این اختراع، ادیسون یا دیکسون را نمی‌توان پایه‌گذار سینما دانست؛ کینه‌توسکوپ آنها بیشتر به ماشین «شهر فرنگ» شبیه بود و دریک زمان بیش از یک نفر نمی‌توانست از آن استفاده کند. چنین دستگاهی در عصر جدید که تودهٔ مردم به هیجان و سرگرمی‌های دسته‌جمعی نیاز داشتند چندان به کار نمی‌آمد. ایدهٔ بزرگ کردن تصاویر و بکارگیری پردهٔ نمایش هرگز به ذهن ادیسون نرسید چون همانطور که گفتیم از اختراع کینه‌توسکوپ مقصود دیگری داشت ولی حدود یک سال بعد لویی لومیر صنعتگر ثروتمند فرانسوی با ساختن دوربین فیلم‌برداری و پروژکتور و افتتاح اولین سالن سینما در گراند کافه پاریس (۲۸ دسامبر ۱۸۹۵م.) نخستین گام‌ها را برای علاقمند کردن مردم به این پدیدهٔ نو برداشت. پس از گذشت چند سال، سالن‌های نمایش فیلم در اروپا و امریکا آنقدر فراوان شده بود که ادیسون نیز چاره‌ای جز پیوستن به این جریان و کنار گذاشتن سینمای تک‌ نفره‌اش ندید.

ادیسون در تبدیل سینما به رسانه‌ای همگانی و صنعتی سودآور نقش مؤثری ایفا کرده است. فیلم استاندارد ۳۵ میلیمتری با چهار روزنه در لبهٔ هر فریم که هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد از یادگارهای ادیسون است. وی همچنین مؤسس اولین استودیوی فیلمسازی دنیا (بلک ماریا در ایالت نیوجرسی) است. نخستین فیلم کپی رایت شدهٔ تاریخ سینما با عنوان «عطسهٔ فرد اُت» در این استودیو ساخته شد.

سال‌های پایانی

در اول فوریه ۱۸۹۳م. ادیسون ساختمان «بلک ماریا» نخستین استودیوی تصاویر متحرک را در وست اورنج ِ نیوجرسی به پایان برد. او کوشید تا اختراع دوربین فیلم‌ برداری را تماماً به خود نسبت دهد و حق استفادهٔ انحصاری از آن را به دست آورد اما در ۱۰ مارس ۱۹۰۲م. ادعای او در یک دادگاه استیناف ایالات متحده رد شد.

در ۱۸۹۴م. او در زمینهٔ ترکیب فیلم و صدا تحقیقاتی انجام داد که سرانجام به اختراع کینه‌توفون انجامید. این دستگاه که ترکیب ناجوری از کینه‌توسکوپ و گرامافون استوانه‌ای بود با استقبال مردم مواجه نشد.

در ۶ ژانویه ۱۹۳۱م. ادیسون درخواست‌نامهٔ ثبت آخرین اختراع خود «وسیله نگهدارندهٔ اشیاء هنگام آبکاری» را به ادارهٔ اختراعات فرستاد اما پیش از دریافت پاسخ در اواخر همان سال در سن ۸۴ سالگی درگذشت..

اديسون در سنین پيري پس از كشف چراغ برق يكي از ثروتمندان آمريكا به شمار مي رفت و درآمد سرشارش را تمام و كمال در آزمايشگاه مجهزش كه ساختمان بزرگي بود هزينه مي كرد. اين آزمايشگاه بزرگترين عشق پيرمرد بود. هر روز اختراعي جديد در آن شكل مي گرفت تا آماده بهينه سازي و ورود به بازار شود.

در همين روزها بود كه نيمه هاي شب از اداره آتش نشاني به پسر اديسون اطلاع دادند، آزمايشگاه پدرش در آتش مي سوزد و حقيقتا كاري از دست كسي بر نمي آيد و تمام تلاش ماموران فقط جلو گيري از گسترش آتش به ساير ساختمانها است آنها تقاضا داشتند كه موضوع به نحو قابل قبولي به اطلاع پيرمرد رسانده شود.

پسر با خود انديشيد كه احتمالا پيرمرد با شنيدن اين خبر سكته مي كند و لذا از بيدار كردن پيرمرد منصرف شد و خودش را به محل حادثه رساند و با تعجب ديد كه پير مرد در مقابل ساختمان آزمايشگاه روي يك صندلي نشسته است و سوختن حاصل تمام عمرش را نظاره مي كند.

پسر تصميم گرفت جلو نرود و پدر را آزار ندهد. او مي انديشيد كه پدر در بدترين شرايط عمرش به سر ميبرد ناگهان پدر سرش را برگرداند و پسر را ديد و با صداي بلند و سر شار از شادي گفت: پسر تو اينجايي مي بيني چقدر زيباست! رنگ آميزي شعله ها را مي بيني؟ حيرت آور است! من فكر مي كنم كه آن شعله هاي بنفش به علت سوختن گوگرد در كنار فسفر به وجود آمده است! واي ! خداي من، خيلي زيباست! كاش مادرت هم اينجا بود و اين منظره زيبا را مي ديد. كمتر كسي در طول عمرش امكان ديدن چنين منظره زيبايي را خواهد داشت. نظر تو چيه پسرم؟

پسر حيران و گيج جواب داد: پدر تمام زندگيت در آتش مي سوزد و تو از زيبايي رنگ شعله ها صحبت مي كني؟ چطـور مي تواني؟ من تمام بدنم مي لرزد و تو خونسرد نشسته اي؟

پدر گفت: پسرم از دست من و تو كه كاري بر نمي آيد. مامورين هم كه تمام تلاششان را مي كنند. در اين لحظه بهترين كار لذت بردن از منظره ايست كه ديگر تكرار نخواهد شد

در مورد آزمايشگاه و باز سازي يا نو سازي آن فردا فكــر مي كنيم. الان موقع اين كار نيست به شعله هاي زيبا نگاه كن كه ديگر چنين امكاني را نخواهي داشت!

توماس آلوا اديسون سال بعد مجددا در آزمايشگاه جديدش مشغول كار بود و همان سال يكي از بزرگترين اختراع بشريت يعني ضبط صدا را تقديم جهانيان نمود. آري او گرامافون را درست يك سال پس از آن واقعه اختراع نمود.

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 328 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:25

دانلود پاورپوینت پودمان کار با چوب کاروفناوری هفتم پاورپوینت شناخت چوب - انواع چوب - خواص و ساختمان

http://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.com

دانلود پاورپوینت کاروفناوری پودمان کار با چوب کاروفناوری هفتم

پاورپوینت شناخت چوب - انواع چوب - خواص و ساختمان چوب

با فرمت PPSX آفیس 2013

حجم  4 مگابایت

فرمت PPSX

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 495 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:25

بازی پازلی وجالبی برای افزایش سرعت عمل ودقت Deep Blue Sea
دانلود بازی جورچین و پازل

Deep Blue Sea

بازی پازلی وجالبی برای افزایش دقت و سرعت عمل

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 320 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:25

تمرین کشیدن سه نمای یک حجم ( پرسپکتیو ) پودمان 6 نقشه کشی کاروفناوری هفتم

http://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.com

مطالب کمک درسی پودمان 6 نقشه کشی

تمرین کشیدن سه نمای یک حجم ( پرسپکتیو )

دوستان در تصاویر زیر چند حجم هندسی را مشاهده می نمایید که می توانید جهت تمرین رسم نقشه  سه نمای یک جسم (نمای روبرو - نمای بالا - نمای جانبی ) از آنها استفاده کنید.

 


 

تمرین کشیدن سه نمای یک حجم ( پرسپکتیو ) پودمان 6 نقشه کشی کاروفناوری هفتم

تمرین کشیدن سه نمای یک حجم ( پرسپکتیو ) پودمان 6 نقشه کشی کاروفناوری هفتم

تمرین کشیدن سه نمای یک حجم ( پرسپکتیو ) پودمان 6 نقشه کشی کاروفناوری هفتم

تمرین کشیدن سه نمای یک حجم ( پرسپکتیو ) پودمان 6 نقشه کشی کاروفناوری هفتم

تمرین کشیدن سه نمای یک حجم ( پرسپکتیو ) پودمان 6 نقشه کشی کاروفناوری هفتم

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 368 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 13:33

روند نما و فلوچارت برجسته کاری روی فلز مس کاروفناوری نهم
http://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.com

روند نما و فلوچارت برجسته کاری روی فلز مس

کاروفناوری نهم

دانش آموزان گرامی در صفحه 124 کتاب کاروفناوری نهم شما باید روند نمای مراحل برجسته کاری روی فلز مس را ترسیم نمایید در تصویر زیر یک نمونه فلوچارت برای شما آماده شده که امیدوارم مورد استفاده قرار بگیرد.

از لینک زیر می توانید فایل اصلی روندنما را دانلود کنید

دانلود فلوچارت اصلی بافرمت eddx


 

روند نما و فلوچارت برجسته کاری روی فلز مس کاروفناوری نهم

 

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 1185 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 13:33

آشنایی با انواع دوخت و کوک پودمان 10 پوشاک کاروفناوری هفتم

http://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.com

مطالب کمک درسی پودمان 10 پوشاک کاروفناوری هفتم

آشنایی با انواع دوخت ساده

کوک: 1- کوک ساد ه 2- کوک ریز و درشت یا کوک نشان 3- کوک شلال 4- کوک شل 5- بخیه برای این نوع دوخت می توانید از نخ مخصوص یا نخ کوک استفاده کنید.

1- کوک ساده

این نوع دوخت در موارد زیادی از قبیل اتصال موقت دو قطعه پارچه، اتصال زیپ به کار می رود. طول هر کوک بین نیم تا یک سانتیمتر است و در  فواصل مساوی در پشت و روی پارچه دوخته می شود.

http://suherfe.blogfa.com/

2- کوک ریز و درشت (کوک نشان)

برای علامت گذاری خطوط الگو روی پارچه هایی که یک لا برش می خورد استفاده می شود. برای اتصال دو لایه پارچة نازک و یا اتصال پارچه به آستری نیز به کار می رود. یک کوک ریز و یک کوک درشت را به صورت یک در میان می دوزیم. )طول کوک درشت 1 سانتی متر باشد.

http://suherfe.blogfa.com/

3- کوک شلال

برای دوخت های تزئینی روی لباس و اتصال درزها در هنگام پرو به کار می رود. شلال، کوک ریز و نزدیک به هم است که طول و فاصلة کوک ها با هم مساوی است. تفاوت شلال با کوک ساده در این است که شلال چون ریزتر است دوام بیشتری دارد.

 http://suherfe.blogfa.com/

4- کوک شل

به عنوان کوک راهنما است و برای علامت گذاری خطوط الگو روی پارچه به کار می رود. دوخت مانند کوک ساده انجام می شود، با توجه به این که باید حلقه ای از نخ به حالت شل روی پارچه باقی بماند. دوخت را به همین ترتیب ادامه دهید. توجه داشته باشید برای این دوخت نخ را گره نزنید.

 

5- بخیه

این دوخت استحکام زیادی دارد و شبیه دوخت چرخ است. برای اتصال دائمی قسمت های مختلف لباس استفاده می شود. از راست به چپ هر بار فقط یک بخیه بزنید و سوزن را در انتهای بخیه قبلی فرو کنید. و به همین ترتیب ادامه دهید.

http://suherfe.blogfa.com/

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 5130 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 13:33

تصاویر نمونه پروژه های برجسته کاری روی ورق مس پودمان برجسته کاری روی فلز مس کاروفناوری نهم

http://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.com

تصاویر نمونه پروژه های برجسته کاری روی ورق مس پودمان برجسته کاری روی فلز مس

کاروفناوری نهم

دوستان گرامی این پروژه ها توسط دانش آموزان عزیز  شهرهای استهبان، نوشهر و بجنورد ساخته شده است که دبیران محترم شان این تصاویر را جهت دیدن سایر دوستان ارسال نموده اند .

با تشکر وقدردانی از این همکاران گرانقدر

 

 نمونه پروژه های برجسته کاری روی ورق مس

 نمونه پروژه های برجسته کاری روی ورق مس

 نمونه پروژه های برجسته کاری روی ورق مس

 نمونه پروژه های برجسته کاری روی ورق مس

 نمونه پروژه های برجسته کاری روی ورق مس

 نمونه پروژه های برجسته کاری روی ورق مس

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 4578 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 7:50

دانلود نرم افزار کاربردی تبدیل فایل های مختلف به پاورپوینت Okdo.All.to.PowerPoint.Converter.Pro.v4

دانلود نرم افزار کاربردی تبدیل فایل های مختلف به پاورپوینت

 Okdo.All.to.PowerPoint.Converter.Pro.v4

اگر می خواهید فقط با چند کلیک فایل های مختلف متنی و عکس خود را به پاورپوینت تبدیل نمایید این برنامه کاربردی را دانلود و نصب نمایید سپس براحتی فایل های پاورپوینت بسازید.

حجم 8 مگابایت

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 355 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 7:50

زبان تخصصی کامپیوتر درس دوم What is a computer

دوستان گرامی برای آشنایی شما با اصطلاحات و کلمات رایج دنیای رایانه به زبان انگیسی ، در این پست و پست های مشابه دیگر مطالبی به زبان انگلیسی درج می شود تا کمکی باشد برای تقویت زبان تخصصی کامپیوتر شما. حتما به این مطالب توجه و نظر ارزشمندتان را درج نمایید.

 

http://suherfe.blogfa.com


 Unit 2 : What is a computer

Topic : The components of a computer system

Leaing Objectives:

To understand the basic structure of a computer system

To recognize differences between types of computers

To understand the value of different units of memory

Language Focus : Function of an item

Abbreviations and Acronyms : ASCII, CPU, GB, GHz, IBM, KB, MB, MHz

Key Words : bit (binary digit), byte, circuit, clock speed, configuration, desktop, device, diskette, handheld, input, keyboard, laptop, mainframe, memory, minicomputer, monitor, mouse, multitasking, output, palmtop, peripherals, port, portable, printer, pulse

Reading Comprehension

Reading 1

What would you say if you were asked “What is a computer?” Discuss it with other students. Then read the text and compare your answer.

What is a computer?

Computers are electronic machines which can accept data in a certain form, process the data, and give the results of the processing in a specified format as information. Three basic steps are involved in the process. First, data is fed into the computer’s memory. Then, when the program is run, the computer performs a set of instructions and processes the data. Finally, we can see the results (the output) on the screen or in printed form

A set of instructions that directs the computer to perform some functions is known as software, and the electronic and electromechanical parts that make up a computer system are called hardware. A standard computer system consists of three main hardware sections: the central processing unit (CPU), the main memory, and the peripherals.

Storage devices (floppy, hard, or optical disks) provide a permanent storage of both data and programs. Disk drives are used to handle floppy, hard, or optical disks. Input devices enable data to go into the s memory. The most common input devices are the mouse and the keyboard. Output devices enable us to extract the finished product from the system. For example, the computer shows the output on the monitor or prints the results onto paper by means of a printer.

On the rear panel of the computer, there are several ports into which we can plug a wide range of peripherals – exteal modems, printers, optical drives, and scanners. These are the main physical units of a computer system. The way the physical units of a computer system are put together is generally known as the configuration.

Reading 2

How many types of computer systems do you know? Read the following text

Types of Computer Systems

Computers can be divided into four main types depending on their size and power. They are supercomputers, mainframes, minicomputers, and microcomputers.

Supercomputers are the largest and most powerful computers. They are capable of processing huge amounts of data in a short time. Supercomputers are very expensive and are used for scientific and engineering applications that must handle very large databases or do a great amount of computations such as animated graphics, petroleum exploration, and nuclear energy research.

Mainframes are also large and powerful, but not as large and powerful as supercomputers. The basic configuration of a mainframe consists of a central system which processes large amounts of data very quickly. This central system provides data and computing facilities for hundreds of terminals connected together in a network. Mainframes are usually used by large companies, factories, and universities.

Minicomputers are smaller and less powerful than mainframes. They can handle multitasking, that is, they can perform more than one task at the same time. Minicomputers are mainly used as file servers for terminals. Typical applications include academic computing, software engineering, and other sophisticated applications in which many users share resources.

Microcomputers carry out their processing on a single microchip. They are used as personal computers at home or as workstations for a group. Typical examples are the IBM PC or the Apple Macintosh.

Broadly speaking, there are two classes of microcomputers:

(a) desktop PCs, which are designed to be placed on your desk, and (b) portable PCs, which can be carried. Some portable PCs are as small as a notebook (this is why they are called notebooks or laptops); some are even smaller and can be held in one hand (this is why they are called handheld computers or palmtops). Portable PCs are ideal for business people who travel a lot.

Reading 3

Do you know the main components inside a PC system? Read the following text

What’s inside a PC system?

The nerve center of a PC is the central processing unit or CPU. This unit is built into a single microprocessor chip (with one or more cores) which executes program instructions and supervises the computer’s overall operation. One area where microprocessors differ is in the amount of data – the number of bits – that they can work with at a time. There are 16, 32, and 64-bit processors. A 64-bit processor is able to address 4 billion times more information than a 32-bit system.

The programs and data which pass through the central processor must be loaded onto the main memory (also called the inteal memory) in order to be processed. Thus, when the user runs an application, the microprocessor looks for it on secondary storage devices (disks) and transfers a copy of the instructions into the RAM area. RAM (random access memory) is temporary, i.e. its information is lost when the computer is tued off. However, ROM (read only memory) is permanent and contains instructions needed by the processor to load the operating system.

Most of today’s computers have inteal expansion slots that allow users to install adaptors or expansion boards. Popular adaptors include high-resolution graphics boards, memory expansion boards, and inteal modems.

The power and performance of a computer is partly determined by the speed of its microprocessor. A clock provides pulses at fixed intervals to measure and synchronize circuits and units. The clock speed is measured in MHz (megahertz) or GHz (gigahertz) and refers to the frequency at which pulses are emitted. For example, a CPU running at 3,200 MHz (3,200 million cycles per second) will enable the computer to handle complex applications

Reading 4

What do you know about different units of memory? Are you familiar with bits, bytes, KB, MB, and GB?

Units of Memory

Bits – basic units of memory

Information is processed and stored in computers as electrical signals. A computer contains thousands of electronic circuits connected by switches that can only be in one of two possible states: ON (the current is flowing through the wire) or OFF (the current is not flowing through the wire). To represent these two conditions, we use binary notation in which 1 means ON and 0 means OFF. This is the only way a computer can “understand” anything. Everything about computers is based on this binary process. Each 1 or 0 is called a binary digit or bit (binary + digit → bit).

Bytes and Characters

1s and 0s are grouped into eight-digit codes that represent characters (letters, numbers, and symbols). Eight bits together are called a byte. Thus, each character in a keyboard has its own arrangement of eight bits. For example, 01000001 for the letter A, 01000010 for B, and 01000011 for C.

The ASCII Code

Most computers use a standard system for the binary representation of characters. This is the American Standard Code for Information Interchange, known as ASCII. There are 256 different ways of combining 0 and 1 bits in a byte. So they can give us 256 different signals. However, the ASCII code only uses 128 codes to represent characters. The rest of the codes are used for other purposes. What makes this system powerful is that these codes are standard.

Kilobytes, Megabytes, and Gigabytes

In order to avoid astronomical figures and sums in the calculation of bytes, we use units such as kilobytes, megabytes, and gigabytes. One kilobyte is 1,024 bytes and it is represented as KB, or more informally as K. One megabyte is equivalent to 1,024 KB, and one gigabyte is 1,024 MB. We use these units (KB, MB, GB) to describe the RAM memory, the storage capacity of disks, and the size of any document.

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 333 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 7:50

فیلم آموزشی رمزگذاری روی فایل اکسل پودمان امور اداری و مالی کاروفناوری هشتم
http://suherfe.blogfa.com

http://suherfe.blogfa.com

فیلم آموزشی رمزگذاری روی فایل اکسل

پودمان امور اداری و مالی کاروفناوری هشتم

در صفحه 116 کتاب کاروفناوری هشتم پودمان مالی و اداری به فیلم رمزگذاری روی فایل اکسل اشاره شده است شما دوستان در ادامه مطلب می توانید این فیلم را دانلود نمایید.

حجم 7 مگابایت

فرمت Wmv

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 358 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 21:34

ویژگی های سیستم عامل لینوکس

ویژگی های سیستم عامل لینوکس

امروزه سیستم عامل لینوکس در گستره ی بزرگی از رایانه ها، شامل ابررایانه ها، ایستگاه های کاری، رایانه های رومیزی استفاده مي شود. هم چنین ریزپردازنده های مورد استفاده در تجهیزات پزشکی و نظامي و حتی تلفن همراه نیز آن را به کار مي گیرند. از آن جایی که لینوکس دارای امنیت و پایداری بالایی است، شرکت های با فعالیت محرمانه، ترجیح مي دهند در سیستم های امنیتی و حفاظتی خود از این سیستم عامل بهره گیرند. مهم ترین ویژگی های سیستم عامل لینوکس را مي توان به صورت زیر برشمرد:

1 - پایین بودن هزینه ها:

لینوکس یک سیستم عامل رایگان است و بیش تر توزیع های آن به راحتی از طریق وب گاه های اینترنتی قابل دانلود است. همواره هزاران صفحه اطلاعات رایگان برای نصب و نگهداری آن در اینترنت موجود است. البته بعضی از انواع تجاری لینوکس نیز وجود دارند که قیمت آن ها به مراتب پایین تر از سیستم عامل های یونیکس یا ویندوز است.

2 - امنیت و پایداری:

لینوکس، امنیت یونیکس را به همراه دارد. باز بودن کد اصلی لینوکس سبب شده است متخصصان با همکاری یکدیگر، به رفع نقایص امنیتی آن بپردازند و یکی از امن ترین سیستم های عامل را به وجود آورند. پایداری و امنیت لینوکس سبب شده است که تا سال 1994 میلادی حدود ٪ 30 از سرورهای دنیا، از خانواده ی این سیستم عامل استفاده کنند.

3 - تطبیق با آخرین سخت افزارها:

از آن جا که سیستم عامل لینوکس در سراسر دنیا علاقه مندان زیادی دارد، با ساخته شدن قطعات سخت افزاری جدید، راه انداز های آنها نیز در اینترنت انتشار مي یابند. به علاوه برخی از توزیع های لینوکس با حداقل امکانات سخت افزاری قابل اجرا هستند، به طوری که مي توانند از لوح فشرده یا فلاپی دیسک به اجرا درآیند و به کارگرفته شوند. لینوکس در محیط متنی خود حتی به سخت افزار گرافیکی پرقدرت نیاز ندارد.

4 - محیط های کاربری مختلف:

لینوکس دارای رابط های کاربر گرافیکی و متنی است. تنوع این رابط های کاربر سبب راحت تر شدن استفاده از این سیستم عامل چندکاربره شده است. KDE و Gnome دو محیط گرافیکی این سیستم عامل اند، که تقریباً مشابه سیستم عامل ویندوز هستند. به همین دلیل برای آموزش و استفاده ی کاربران مبتدی مناسب اند.

5 - قابلیت تطبیق با نیازها:

وجود کد اصلی باز به برنامه نویسان آشنا به زبان C و اسمبلی اجازه مي دهد که سیستم عامل را مطابق نیاز خود بنویسند. البته برای این کار، برنامه نویس باید اصول طراحی سیستم عامل را بداند. این قابلیت سبب شده است که لینوکس در مقایسه با سیستم های عامل دیگر بیشتر رشد کند و از جایگاه خوبی برخوردار باشد.

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 330 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 21:34

پی وفونداسیون ساختمان تحقیق کاروفناوری - مطالب کمک درسی پودمان عمران کاروفناوری نهم

http://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.com

تحقیق کاروفناوری - مطالب کمک درسی پودمان عمران کاروفناوری نهم

نکات اجرایی زیرسازی پی :

 
پی وفونداسیون ساختمان تحقیق کاروفناوری - مطالب کمک درسی پودمان عمران کاروفناوری نهم
 
 
 
فرض کنید یک پروژه اسکلت فلزی را بخواهیم به اجرا در آوریم، مراحل اولیه اجرایی شامل ساخت پی مناسب است که در کلیه پروژه ها تقریبا یکسان اجرا می شود، اما قبل از شرح مختصر مراحل ساخت پی، باید توجه داشت که ابتدا نقسه فونداسیون را روی زمین پیاده کرد و برای پیاده کردن دقیق آن بایستی جزییات لازم در نقشه مشخص گردیده باشد. از جمله سازه به شکل یک شبکه متشکل از محورهای عمود بر هم تقسیم شده باشد و موقعیت محورهای مزبور نسبت به محورها یا نقاط مشخصی نظیر محور جاده، بر زمین بر ساختمان مجاور و غیره تعیین شده باشد.
 
همچنین باید توجه داشت ستونها و فونداسیونهایی را که وضعیت مشابهی از نظر بار وارد شده دارند، با علامت یکسان نشان می دهند : ستون را با حرف C و فونداسیون را با حرف F نشان میدهند. ترسیم مقاطع و نوشتن رقوم زیر فونداسیون، رقوم روی فونداسیون، ارتفاع قسمت های محتلف پی، مشخصات بتن مگر، مشخصات بتن، نوع و قطر کلی که برای بریدن میلگرد ها مورد نیاز است باید در نقشه مشخص باشد. قبل از پیاده کردن نقشه روی زمین اگر زمین ناهموار بود یا دارای گیاهان و درختان باشد، باید نقاط مرتفع ناترازی که مورد نظر است برداشته شود و محوطه از کلیه گیاهان و ریشه ها پاک گردد.
 
سپس شمال جغرافیایی نقشه را با جهت شمال جغرافیایی محلی که قرار است پروژه در آن اجرا شود منطبق می کنیم ( به این کار توجیه نقشه می گویند) پس از این کار، یکی از محورها را (محور طولی یا عرضی ) که موقیعت آن روی نقشه مشخص شده است، بر روی زمین، حداقل با دو میخ در ابتدا و انتها، پیاده می کنیم که به این امتداد محور مبنا گفته می شود ؛ حال سایر محورهای طولی و عرضی را از روی محور مبنا مشخص می کنیم ( بوسیله میخ چوبی یا فلزی روی زمین ) که با دوربین تیودولیت و برای کارهای کوچک با ریسمان کار و متر و گونیا و شاقول اجرا می شود.
 
حال اگر بخواهیم محل فونداسیون را خاکبرداری کنیم به ارتفاع خاکبرداری احتیاج داریم که حتی اگر زمین دارای پستی و بلندی جزیی باشد نقطه ای که بصورت مبنا (B. M) باید در محوطه کارگاه مشخص شود.
 
داشتن اطلاعات اولیه از زمین و نوع خاک از قبیل : مقاومت فشاری نوع خاک بویژه از نظر ریزشی بودن، وضعیت آب زیر زمینی، عمق یخبندان و سایر ویژگیهای فیزیکی خاک که با آزمایش از خاک آن محل مشخص می شود، بسیار ضروری است. درخاکبرداری پی هنگام اجرا زیر زمین ممکن است جداره ریزش کند یا اینکه زیر پی مجاور خالی شود که با وسایل مختلفی باید شمع بندی و حفاظت جداره صورت گیرد ؛ به طوری که مقاومت کافی در برابر بارهای وارده داشته باشد
 
یکی از راه حلهای جلوگیری از ریزش خاک و پی ساختمان مجاور، اجرای جز به جز است که ابتدا محل فونداسیون ستونها اجرا شود و در مرحله بعدی، پس از حفاری تدریجی، اجزای دیگر دیوار سازی انجام گیرد.
نکات فنی و اجرایی مربوط به خاکریزی و زیر سازی فونداسیون :
 
چاههای متروکه با شفته مناسب پر می شوند و در صورت برخورد محل با قنات متروکه، باید از پی مرکب یا پی تخت استفاده کرد یا روی قنات را با دال بتن محافظ پوشاند. از خاکهای نباتی برای خاکریزی نباید استفاده کرد. ضخامت قشرهای خاکریز برای انجام تراکم 15 تا 20 سانتیمتر است. برای انجام تراکم باید مقداری آب به خاک اضافه کنیم و با غلتکهای مناسب آن را متراکم نمایی، البته خاکریزی و تراکم فقط برای محوطه سازی و کف سازی است و خاکریزی زیر فونداسیون مجازنمی باشد.
 
در برخی موارد، برای حفظ زیر بتن مگر، ناچار به زیر سازی فونداسیون هستیم، اما ممکن است ضخامت زیر سازی کم باشد ( حدود 30 سانتیمتر ) در این صورت می توان با افزایش ضخامت بتن مگر زیر سازی را انجام داد و در صورت زیاد بودن ارتفاع زیر سازی، می توان با حفظ اصول فنی لاشه چینی سنگ با ملات ماسه سیمان انجام داد.
 
بتن با عیار کم سیمان زیر فونداسیون که بتن نظافت نیز نامیده می شود معمولاً به ضخامت 10 تا 15 سانتیمتر و از هر طرف 10 تا 15 سانتیمتر بزرگتر از خود فونداسیون ریخته میشود.
 
قالب بندی باید از تخته سالم بدون گره به ضخامت حداقل 5. 2 سانتیمتر یا ورقه های فلزی صاف یا از قالب آجری (تیغه 11 سانتیمتری آجری یا 22 با اندود ماسه سیمان برای جلوگیری از خروج شیره بتن ) صورت گیرد. لازم به یادآوری است که پی های عادی می توان با قرار دادن ورقه پلاستیکی ( نایلون) در جداره خاکبرداری از آن به عنوان قالب استفاده کرد
 
حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 556 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 20:21

دانلود فیلم آموزش نرم افزار پویانمایی Toon Boom Animation Flip Boom پودمان شهروند الکترونیک دو
http://suherfe.blogfa.com

http://suherfe.blogfa.com

دانلود فیلم آموزش برنامه پویانمایی Toon Boom Animation Flip Boom پودمان شهروند الکترونیک دو

دوستان در صفحه 77 کتاب کاروفناوری هشتم پودمان شهروند الکترونیک دو، دانش آموز باید بتواند با برنامه Toon Boom Animation Flip Boom یک پویانمایی از بارش باران بسازد حال این فیلم طرز کار برنامه Toon Boom Animation Flip Boom  را آموزش می دهد.

حجم 38مگابایت

فرمت Wmv

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 428 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 11:46

دانلود فیلم پروژه جرثقیل با سازوکار هیدرولیک پودمان سازوکارهای حرکتی کاروفناوری نهم
http://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.com

دانلود فیلم پروژه جرثقیل با سازوکار هیدرولیک

پودمان سازوکارهای حرکتی کاروفناوری نهم

این فیلم نمایش پروژه جرثقیل با سازوکار هیدرولیکی است که توسط دانش آموزان شایان مهدی زاده و محمد حسین جمشیدی از دبیرستان خاوری شهرستان کاشان ساخته شده است.

با تشکر از دبیر محترم کاروفناوری این دبیرستان جناب آقای مهدویان که این فیلم را ارسال نموده اند.

حجم 4 مگابایت

فرمت mp4

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 1018 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 11:46

تصاویر نمونه پروژه های برجسته کاری روی ورق مس پودمان برجسته کاری روی فلز مس کاروفناوری نهم

http://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.com

تصاویر نمونه پروژه های برجسته کاری روی ورق مس پودمان برجسته کاری روی فلز مس

کاروفناوری نهم

دوستان گرامی این پروژه ها توسط دانش آموزان عزیز  شهرهای نوشهر و  بجنورد ساخته شده است که دبیران محترم شان این تصاویر را جهت دیدن سایر دوستان ارسال نموده اند .

با تشکر وقدردانی از این همکاران گرانقدر

 نمونه پروژه های برجسته کاری روی ورق مس

 نمونه پروژه های برجسته کاری روی ورق مس

 نمونه پروژه های برجسته کاری روی ورق مس

 نمونه پروژه های برجسته کاری روی ورق مس

 نمونه پروژه های برجسته کاری روی ورق مس

 نمونه پروژه های برجسته کاری روی ورق مس

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 2260 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 11:46

تحقیق کاروفناوری نهم پودمان عمران ماشین های راه سازی و ساختمانی

http://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.com

تحقیق کاروفناوری - پودمان عمران کاروفناوری نهم

ماشین آلات راه سازی و ساختمانی

ماشین آلات راه سازی و ساختمانی

اصولاً ماشین آلاتی كه در كارگاه مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

الف) ماشین آلات سنگین مانند: لودر، بلدوزر، گریدر، اسكریپر – غلتك، غلتك های استاتیكی و دینامیكی، بیل مكانیكی.

ب)ماشین آلات نیمه سنگین مانند: كمپرسی، آبپاش، جرثقیل كامیونی، تراك میكسر، پمپ بتون فینشر.

ج) ماشین آلات سبك مانند: لندرور، پیكان و غیره

د) سایر ماشین آلات كارگاهی (ماشینهای متفرقه) مانند: ویبراتور – دستگاه بتون بتونیر – موتور جوش – تسمه نقاله – سنگین شكن – ماسه شور و شن شور – ماسه ساز و غیره.

1-تراکتورها و بولدوزرها

تراکتورازمهمترین ماشین الات راهسازی وساختمان سازی است که دارای کاربردهای متعددی است هدف اولیه تراکتوربه جلوراندن ویا کشیدن اقسام بارها میباشد برروی تراکتورانواع لوازم مکانیکی را میتوان نصب کرد لوازمی ازقبیل : بیل های مکانیکی ریپرها تیغه های بولدوزر دکل های لوله گذار جانبی کج بیل ها نهرکن ها وغیره به علاوه ازتراکتور استفاده های دیگری هم میکنند نظیرکشیدن اسکریپر واگن وغیره . تراکتورها ازموتورهای دیزل که معمولا توربوشارژهستند نیرومیگیرند ودرانواع استاندارد ودنده اتوماتیک موجودهستند همچنین کنترل آنها به صورت کنترل هیدورلیک ودنده اتوماتیک است تراکتورها بردونوع کلی چرخ زنجیری وچرخ لاستیکی میباشند . کاربرد بولدوزرها موارد استفاده فراوانی دارند که ازمیان میتوان به موارد زیراشاره کرد

1-تسطیح زمین وپاک سازی آن ازبوته ها وکنده های درخت 2-ایجاد راههای اولیه درکوهستانهای وزمینهای سنگلاخی 3-جابجا کردن توده خاک به صورت فشاردادن درحجم های زیاد 4-کمک به هل دادن اسکریپرها 5- پخش کردن خاک درخاکریزها 6-پشته کردن خاک درکنارنهرهای ایجادشده 7- تصطیح وپاک سازی بقایای مانده ازعملیات ساختمانی 8-نگهداری راههای موقت خاکی 9-پاک سازی گودالهای کف معادن

انواع تراکتورها

الف – تراکتورهای چرخ زنجیری تراکتورهای چرخ زنجیری انواع مختلفی دارد این تراکتورها معمولا برحسب اندازه وزن وقدرت طبقه بندی میشوند دربسیاری ازپروژه ها مقدار وزن تراکتور چرخ زنجیری مهم است زیرا مقدار حداکثر نیروی کششی که یک دستگاه تراکتور میتواند به وجود آورد بدون توجه به قدرت تولیدی موتورآن به حاصل ضرب مقدار وزن درضریت کشش سطح جاده ای که روی آن کارمیکنند محدود میباشد وجود زنجیره ها باعث میشود که تراکتوربتواند درزمینهای با مقاومت فشاری کم وقدرت کششی مناسب فعالیت داشته باشد ب- تراکتور چرخ لاستیکی تراکتورچرخ لاستیکی ازاین جهت ساخته شده که سرعت بیشتری درکشیدن وهل دادن اسکریپرها وکارهای نظیرآن داشته باشد این نوع ماشین ها درانواع دوچرخ وچهارچرخ وجوددارد نوع دوچرخ آن حتما باید بایک ماشین دیگر نظیراسکریپر کارکند تابتواند تعادل خودرا حفظ کند نوع چهارچرخ آن دردونوع یک دیفرانسیل ودودیفرانسیل موجود است باین همه آسیب پذیری لاستیکهای این ماشینها درموقع کار درزمینهای دارای سنگهای تیزکه باعث بریده شدن لاستیک میشود استفاده ازآن را دراین نوع زمینها محدود میکند البته زنجیرها ی سیمی مخصوص جهت حفاظت لاستیکها وجوددارد که میتوان برازدیاد اصطحکاک لاستیکها باسطح زمین آنها رابکاربرد

2-بیل های مکانیکی

بیل های مکانیکی ازاولین ماشین آلات مدرن ساختمانی است که درعملیات خاکی بکاررفته است بیل های مکانیکی عمدتا" برای گود برداری درخاک وبارکردن آن با کامیون یا تریلی ویا تسمه نقاله ها بکارمیرود انواع پرقدرت آن قادربه گودبرداری درتمام انواع خاکها بجزصخرخ سنگها بدون تخریب اولیه میباشد بیل های مکانیکی ازسه قسمت اساسی تشکیل شده است : ارابه – قسمت اتاقک گردان روی ارابه وقسمت الحاقی جلوی ماشین . ارابه یا شاسی – شاسی به دونوع تقسیم میشود شاسی چرخ زنجیری شاسی چرخ لاستیکی ( کامیون ) شاسی چرخ زنجیری با ثبات وقابل اطمینان برای اتاقک چرخنده فوقانی ایجاد میکند و قابلیت تحرک بسیارخوبی درمحل خاک برداری ایجاد میکند درضمن به دلیل سطح وسیع چرخها فشارکمی برروی خاک ایجاد میکند که امکان کاربرروی خاکهای سست را فراهم میکند درموارد ی که برحسب نوع خاک اصطحکاک بیشتری مورد نیازبوده ومسئله لغزندگی وجود داشته باشد نقش زنجیر درماشین اهمیت پیدا میکند درعوض اینگونه بیلها سرعت کمی دارند شاسی های چرخ لاستیکی دارای سرعت حرکتی بیشتری بوده ولذا برای کارهای کوچکی که تعداد سفرزیاد بوده وسطح راه مورد استفاده محکم باشد مفیدترند این نوع شاسی خودبردونوع است : نوع خود متحرک که ازاتاقک فرمان میگرد ونوع دیگرکه درقسمت عقب کامیون نصب میشود وآن را کامیونی میگویند سرعت نوع اول 50 وسرعت نوع دوم 80کیلومتر درساعت میرسد .

انواع بیل های مکانیکی:

الف- بیل مکانیکی با جام معکوس به این بیل اسامی متعددی داده می شود از قبیل:کج بیل – بیل پشت خم وبیل کششی. این بیلها در دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی هستند وبرای حفاری مناسبند. ب- بیل مکانیکی با سیستم کابلی این بیل مکانیکی عبارت است از اطاقک گردانی که سوار بر چرخها بوده ودر انتهای جلویی آن بیل متصل شده است. این بیل در دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی می باشند. ج- بیل کششی (دراگلاین) بیل کششی دراگلاین ازیک اطاقک فرمان – جرثقیل – جام بیل کششی و کابلهای لازم جهت کنترل قسمتهای مختلف تشکیل شده است.بیل کششی قادر است در سطوح خیلی بالاتر وخیلی پایینتر از سطح اتکاء خود است ودر انواع زمینهای مورد استفاده قرار می گیرد. بازوی طویل آن برای حفاری و تخلیه مواد کنده شده مفید بوده وزمان سیکل کار کوتاه از محاسن این ماشین میباشد.

د- جرثقیل

جرثقیل تشکیل شده از اطاق فرمان ویک تیر بلند مشبک وقلب جرثقیل و معمولا برای باند کردن اجسام سنگین وحرکت دادن آنها بکار میرود. با اتصال دستگاههای مختلف به انتهای تیر مشبک بلند جرثقیل می توان از استفاده های دیگری نمود.جرثقیل ها هم بر دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی می باشند که امروزه بیشتر هیدرولیکی می باشند.

3- اسکریپر اسکریپرماشینی است که عمل بارگیری وحمل وتخلیه مواد خاکی در مسافتهای متوسط وزیادرا به تنهایی انجام می دهد. اسکریپرازسه قسمت اصلی تشکیل شده است : قسمت بارگیر (جام ) دیوار جلویی قسمت بارگیرودیواره عقب جام یا دیواره تخلیه قسمت جام که معمولا سربازاست دارای یک تیغه برنده قابل تعویض درقسمت پایین میباشد این تیغه درحین بارگیری به داخل خاک نفوذمیکند وبا برش خاک آنرا به داخل جام هدایت میکند . این قسمت قابل حرکت بوده ومیتواند پایین وبالابرود دراسکریپرها ی دارای بالابر قسمت بالابرجانشین دیواره جلویی جام میشود دیواره عقب جام یا دیواره تخلیه قابلیت حرکت به عقب وجلورا دارد که با هل دادن خاک به تخلیه بارکمک میکند

انواع اسکریپرها

اسکریپرها به دودسته موتوردار وبدون موتور تقسیم میشوند امروزه نوع بدون موتورکمترمورد استفاده قرارد میگیرد اغلب اسکریپرها تک محور بوده وتعادل آن ووزن بارآن توسط تراکتورمتصل به آن حمل میشود تراکتورهایی که این اسکریپرها را میکشند ممکن است چرخ لاستیکی وچرخ زنجیری باشند بعضی دیگر قسمتی ازیک تراکتوراسکریپرها هستند بدین معنی که یک تراکتورتک محوره یک اسکریپر تک مجوره رامیکشد اسکریپرها یی که دومحوردارند به وسیله تراکتورهای زنجیردار کشیده میشوند زیرا اینگونه تراتورها نمی توانند بارقائم را تحمل کنند بنابراین نمی توانند اسکریپرها یک محوره را بشکند امروزه بندرت ازاسکریپرها چرخ زنجیری استفاده میشود اسکریپرها یی که توسط تراکتورچرخ لاستیکی کشیده میشوند به انواع زیرتقسیم بندی میشوند 1-تک موتوره دومحوره 2-سه محوری 3-دودیفرانسیل 4-اسکریپرهای دوموتوره ( TANDEM-POWERED) 5-اسکریپرهای دارای بالابر 6-فشاری – کششی (PUSH – PULL) اسکریپرهای تک موتوری دومحوری ازیک تراکتورتک محوره استفاده میکنند وبه دلیل مسئله تعادل این تراکتوربدون اسکریپرمربوطه قادربه حرکت نیست اسکریپرهای سه محوری توسط یک تراکتورکشیده میشوند ماشنیهای چند دیفرانسیلی دارای چرخهای گردنده دراسکریپرودرتراکتورهستند اسکریپرهای دوموتوره دارای موتورهایی چداگانه برای حرکت اسکریپروچرخهای گردان آن میباشد اسکریپرهای دارای بالابردارای یک بالابرنردبانی درجلوی جام بوده ودرعمل کندن وانتقال مواد کنده شده به داخل جام کمک میکند دراین نوع اسکریپرها به دلیل قدرتی که بالابربه اسکریپرمیدهد به تراکتورکمکی جهت بارگیری احتیاجی نیست

4-لودرها

بدون اغراق لودرکاربردی ترین ماشین درانجام کارهای ساختمانی وعمرانی است این ماشین که درانداره های مختلف ساخته میشود به دلیل عملکرد وانعطاف پذیری زیادی که دارد ونیزبا تغییر جام می تواند بسیاری ازکارها رانجام دهد لودرموارد استفاده بسیاری دارد که برخی ازآنها عبارتند ازایجاد خاکریزها حفاری زیرزمین بناها پرکردن خندقها وخاکریزی اطراف لوله های کارگذاشته شده درکانالها بارکردن کامیونها حمل بتن به محل قالبها وبلند کردن وحمل مصالح ساختمانی به ماشین لودرمیتوان انواع ملحقات را نصب کرد وکاربردهای دیگری ازآن گرفت نظیربرف روب کانال کن لوله برلوله گذار جرثقیل لیفت تراک

انواع لودر

الف – لودرچرخ لاستیکی این لودرها دراقسام کوچک خیلی بزرگ ساخته میشود چرخهای بزرگ لاستیکی به این نوع لودرها قدرت تحرک وسرعت فراوانی میبخشد فشاروارده برزمین توسط این لاستیکها کم بوده ومیتوان این فشار را با تغییرمیزان باد لاستیکها تغییرداد باین همه درزمنیهای دارای سنگهای تیزامکان آسیب این لاستیکهاوجوددارد درضمن درزمینهای خیس وگل آلود نیزکارکردن بالودرچرخ لاستیکی مشکل است البته زنجیرهای سیمی مخصوص جهت حفاظت لاستیکها وجود دارد که میتوان برای ازدیاد اصطکاک لاستیکها باسطح زمین آنها رابه کاربرد نوعی ازلاستیکهای جدید ساخته شده اند که دارای عاجهای خیلی ضخیمی هستند ومیتوانند درمناطق سنگی کارکنند این لودرها بردونوع معمولی وکمرشکن هستند نوع کمرشکن که بیشتر درلودرهای بزرگ بکاربرده میشوند ودارای نوعی شاسی هستند که قسمت عقب لودررابه قسمت جلو توسط یک مفصل متصل میکنند این حالت مفصلی قدرت مانوروشعاع گردش ماشین را نسبت به شاسی های ثابت ( غیرمفصلی ) زیاد میکند درانواع مدرن این ماشین آلات ازسیستمهای فرمان وکنترل هیدرولیکی والکتریکی جهت راحتی وعملکرد بهترراننده استفاده شده است سیستم فرمان این ماشین ها به دونوع است درلودرهای معمولی سیستم فرمان بوسیله فرمان وحرکت چرخها عمل میکند امادرنوع کمرشکن سیستم فرمان به وسیله دوجک هیدرولیکی عمل می نماید

ب – لودرهای چرخ زنجیری لودرهای چرخ زنچیری مانند لودرهای چرخ لاستیکی عمل کی کنند بااین تفاوت که فشارکمی که برزمین وارد می کنند باعث میشود که لودرهای با چرخ زنجیردار بتوانند درزمینهایی کارکنند که قابل استفاده برای لودرهای لاستیک درنیستند اصطکاک زیاد آنها بازمین باعث میشودکه بتوانند نهایت استفاده راازقدرت موتوردرکند زمین بنمایند وچون زنیرداراند هنگام کاردرمناطق دارای سنگهای تیزخطرپاره شدن لاستیک وجود ندارد لودرهای زنجیردار قادربه حرکت برروی سطحهای باشیب جانبی 35%میباشند درصورتی که این رقم برای لودرچرخ لاستیکی 15% است همچنین لودرزنجیردار میتواند ازشیب 60% بالابرود درحالیکه این رقم برای لودرلاستیک دار به حدود 30% محدود میشود سرعت لودرزنجیردار خیلی کمترازلودرلاستیک داربوده به همین علت درمواردی که فاصله حمل مواد وبازگشت به محل بارگیری زیاد باشد راندمان این ماشین نسبت به نوع لاستیک دار پایین است

ج- بکهولودر این ماشین آلات درواقع لودرهای کوچکی هستند که درپشت خود یک بیل مکانیکی دارند وبرای کارهای سبک استفاده میشوند کلیه مشخصات عمومی آنها مانند لودرها وبیل های مکانیکی است به دلیل دوکاره بودن این ماشین دربسیاری ازپروژه ها ی کوچک ازاین وسیله استفاده میشود بخصوص اگرپروژه مربوط به کندن خندق باشد همانطورکه گفته شد درقسمت این ماشین یک بیل مکانیکی وجود دارد قدرت این بیل نیزبراساس زاویه آن بازمنین وشعاع عملکردبازوها فرق میکند شرکتهای سازنده براساس نوع ماشین آلات نمودارهایی مبنی برقدرت بیل درحالات مختلف ارائه میدهند .

5-کامیونها اگرچه برای حمل ونقل مواد خاکی ازوسایلی مانند اسکریپرها تسمه نقاله وقطاراستفاده میشود ولی معمول ترین وسیله برای حمل ونقل مواد خاکی کامیون ها هستند این ماشینهای حمل کننده بخاطرسرعت زیاد برروی راههای هموارهمچنین ظرفیت زیاد هزینه حمل ونقل مواد را نسبتا پایین می اورند کامیونها دارای قابلیت انعطاف زیادی میباشند زیرا تعدادی ازآنها را که دریک پروژه مورد استفاده قرارمیگیرند می توان زیاد یا کم نمود تادرظرفیت مورد نیازتعدیل بوجودآید کامیونها به دونوع معمولی (MING TRUCK) وکمرشکن (ARTICULATED TRUCK)

الف – کامیونهای معمولی این کامیونها دردونوع یکی مخصوص حرکت درجاده ها ودیگری مخصوص حرکت خارج ازمحدوده جاده (HIGHWAY&OFF HIGHWAY TRUCKS) ساخته میشوند کامیونهای خارج جاده ای میتوانند درابعاد بزرگتروباظرفیت چند صدتن ساخته شوند هرکدام ازآنها انواع مختلف دارند اما نوع کمپرسی آن بیش ازسایرانواع آن به کاربرده میشود کامیونهای کمپرسی درمورد حمل مواد دارای انعطاف پذیری زیاد بوده وبخصوص نوع جاده روآن با سهولت بسیاردرپروژه های مختلف قادربه حرکت میباشند نوع مختلف کامیون های کمپرسی وجود دارد مثلا این کامیون ها درانواع دیزلی یا بنزینی یک یا دودیفرانسیلی ودویا سه محوری به بازار عرضه میشوند

ب- کامیون های کمرشکن همانطور که ازنام این نوع کامیونها مشخص است ازدوقسمت تشکیل شده اند قسمت موتوروقسمت مخزن که توسط یک مفصل به هم متصل هستند درواقع کامیونهای کمرشکن تریلرهای مخصوص حمل مواد خاکی هستند که بوسیله تراکتوریا کامیون تراکتورکشیده میشوند این واحد فقط برای حمل مواد خاکی طراحی شده اند ومواد حمل شده را یا ازعقب ویا ازازکف واگن ویا ازپهلوها تخلیه مینمایند بعضی ازاین کامیونها دارای مجرای تخلیه طولی هستند که بیشتردرمورد ایجاد خاکریزها مورد استفاده قرارمیگیرد این کایمون ها نیزبردونوع داخل جاده ای وخارج جاده ای هستند البته نوع جاده ای آن بیشتر است زیرا وجود مفصل کمرشکن قدرت مانورآنرا نسبت به کامیون های عادی درناهمواریهای خارج جاده بیشترمیکند

6-گریدر

برای تسطیح زمین وازبین بردن پستی وبلندی ها ازماشین آلات مختلفی استفاده میشود اما مهمترین وسیله برای عملیات تنظیم شیب وتسطیح خاکریزها وخاکبرداری ها ورساندن سطح خاک به سطح مورد نظر ( خط پروژه ) توسط گریدر انجام میپذیرد عمل تنظیم شیب ازکارهای بسیارمشکل است بطوری که کلیه رانندگان ماشین آلات راهسازی براین عقیده هستند که کارکردن با گرید رمشکل ترازبقیه ماشین آلات است وراننده ای که درزمینه کاربا گریدرمهارت داشته باشد براحتی می تواند بقیه این ماشین آلات را کنترل وهدایت کند گرید ربرای تنظیم شیب شک لدادن شیب ها تسطیح دامنه خاکریزها وخاکبرداریها کندن جوی ومخلوط کردن وپراکندن مخلوط خاک ومواد قیری بکارمیرود ازاین ماشین الات درساختن راهها وسایر عملیات ساختمانی استفاده میشود این دستگاه دربه هم زدن وبرداشتن لایه های سست وسطح زمین هم به کارمیرود تیغه گریدر دارای لبه قابل تعویض میباشد درحالات مختلفی نسبت به ماشین می تواند قرارگیرد زاویه تبغاه رامیتوان تغییرداد بطوریکه بتوان گریدر را برای حمل مواد یا کندن جوی بکاربرد زاویه جلودرحالت حمل مواد بکارمیرود که دربرشهای سطحی ومخلوط کردن مواد مورد استفاده قرارمیگیرد زاویه عقب باعث زیاد شدن قدرت حفاری شده ولی سبب میشود که مواد حفاری شده احیانا ازروی تیغه سرریزنماید چرخهای جلو می توانند به طرفین خم شوند وبدین ترتیب نیروی حالصه ازفشار خاک برتیعه مایل شده را خنثی نماید وبه گردش گریدر هم کمک کند شاسی های کمرشکن نیزدرساختمان بعضی انواع گریدربکارمیرود که باعث ازدیاد قابلیت مانور ماشین وکاربردهای آن میشود درحالت مستقیم ( حالت A) ماشین درحالت معمولی کارمیکند درحالت مفصلی ( حالت گریدر میتواند شعاع گردش خیلی کوچکی کسب کند درحالت ز چرخای عقب روی زمین محکم مستقربوده ودرهمان حال ماشین میتواند با تیغه به کندن جوی وکنارجاده وغیره مشغول شود گریدرهای مدرن مجهزبه دستگاه کنترل تیغه اتوماتیک هستند که دقت کارآنها برای تنظیم شیب بسیارزیاد است سیستم این دستگاهها که بیشتر هیرولیکی والکترونیکی است مجهز به یک دستگاه حساس است که یک سطح یا امتداد ثابت را دنبال کرده وردمواقع لزوم بطور اتوماتیک تیغه را بلاوپایین میبرد تاشیب مطلوب بدست آید عملیات با گریدر الف پخش کردن مواد خاکی ازمهمترین عملیات گریدر پخش کردن مواد ومصالح خاکی درسطح زمین است البته مقدار مواد جابجا شده به ظرفیت گریدر بستگی دارد

ظرفیت گریدر تابع عواملی مانند قدرت موتورکشش ماشین اندازه وارتفاع تیغه میباشد مقدار موادی که گریدرمیتواند جابجاکند بسیارکمترازبولدوزراست بنابراین بهتراست موادی که باید توسط گریدر جابجا وتوزیع شود قبلا توسط ماشین آلاتی مانند بولدوزربرروی زمین پخش شده باشد تاارتفاع توده خاکی خیلی زیاد نباشد ب- حمل مواد به کنارجاده باتغییر زاویه تیغه گریدرقادرخواهد بودکه موادخاکی را به کنارمسیرحرکت هدایت کند دراین حالت موادخاکی درانتهای عقب گریدر انباشته شده ویک توده خاکی طولی درامتداد مسیرحرکت گریدر قرارگیرد زیرا درغیراینصورت قدرت کشش ماشین کم میشود وزاویه حمله به تیغه گریدر نیزتغییر میکند پ- شیب بندهای دقیق برای شیب بندهای دقیق باید تیغه را با زاویه کوچکی نسبت به امتداد قائم ثابت کرد وارتفاع تیغه ازسطح زمین باید طوری باشد که برآمدگی کوچک را بریده وگودالها را پرنماید بدین منظورهمواره باید مقدار موادخاکی درجلوی تیغه گریدرموجود باشد ج- کندن جوی گریدر رامیتوان برای کندن جویهای 7شکل وذوزنقه ای شکل به کاربرد ماکزیمم عمق جوی حدود 3 فوت ( یک متر) وعرض آن حدود4فوت است برای جویهای باابعاد بزرگتربهتراست ازخندق کن وبیل مکانیکی وسایل حفاری استفاده کرد د – بریدن وتراشیدن ترانشه ها با تغییر زاویه گریدر وعمودکردن یا شیب زیاد لبه تیغه نسبت به سطح افق میتوان با حرکت درجهت طول ترانشه لبه های آنرا تراشید البته دومسئله را باید درنظرگرفت اول اینکه نوع مصالح ترانشه ها سنگی وصخره ای نباشد چون به لبه تیغه آسیب رسانده ویا عمل تراشیدن را غیرممکن میسازد مسئله دوم تراشیدن قسمت های پایین ترانشه ومرتب کردن آنها است تادرهنگام تراشیدن قسمت های بالای ترانشه مانع حرکت گریدرنشوند

7- غلتک ها ( COMPACTORS )

مهمترین مسئله درراهسازی میزان دانسیته ومقاومت لایه های راه میباشد این مقادیر باید درحد مطلوب باشد تاسطوح مختلف جاده دراثرتنش های وارده ناشی ازعبوربارتغییرشکل نداده وبتواند تحمل جذب وانتقال باررا ازلایه های بالاتر به پایین تر داشته باشد براین منظورباید لایه های مختلف راه را تاحد قابل قبولی متراکم نمودتراکم عبارتست ازازدیاد دانسیته خاک ازطریق نزدیک کردن ذرات و دانه های خاک به یکدیگر که معمولا با خارج کردن هوا ازفضاهای خالی بین ذرات خاک انجام میگیرد متراکم کردن خاک باعث اضافه شدن مقاومت خاک کم شدن قابلیت تغییر حجم کم شدن قابلیت نفوذ پذیری خاک میگردد میزان تراکم پذیری خاک به دانسیته اولیه خاک خواص شیمیایی وفیزیکی خاک ( نظیرتوزیع دانه بندی چسبندگی وغیره ) درصد رطوبت نوع ومیزان نیروی متراکم کننده دارد

 

telegram.me/suherfe

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 2024 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 21:42

دانلود تصاویر پشت زمینه زیبا و رنگارنگ مجموعه ی شماره 3

دانلود تصاویر پشت زمینه زیبا و رنگارنگ

color wallpaper

مجموعه ی شماره ۳ دارای ۱۰۰تصویر

این تصاویر زیباترین تصاویر رنگی وپشت زمینه ای است که تابه حال دیده ایدبا دانلود این تصاویر می توانید زیبایی را به دسکتاپ و نرم افزار ها وبرنامه های خود بیاورید.

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 407 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 17:14